Τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε

Με ήλιο τά ’βγαζα, με ήλιο τά ’βαζα, τι έχουν τα έρμα και ψοφάν;

εφημ. Το Ποντίκι

Σε ένα χρόνο περίπου θα έχουμε δημοτικές εκλογές αλλά με νέο νομοσχέδιο,τον Κλεισθένη 1 (μάλλον δεν θα βρεθεί ο δολοφόνος στο 1 και θα τον μάθουμε στο 2).
Σκηνοθέτης του Κλεισθένη 1 είναι ο ξακουστός Σκουρλέτης.

Έψαξαν τα σαϊνια,μελέτησαν,προβληματίστηκαν γιατί δεν «τραβάει η ομάδα» και βρήκαν ότι έφταιγε ο εκλογικός νόμος.Όχι οι ανίκανοι δημαγωγοί πολιτευτές,αυτοί δεν φταίνε ποτέ.Ο εκλογικός νόμος έφταιγε.

Ίσως και οι ίδιοι οι δήμαρχοι να αναρωτιούνται «τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε».

Όταν δεν ξέρεις να κάνεις κάτι σωστά αλλά «νομίζεις» ότι ξέρεις, δε μπορείς να καταλάβεις που έφταιξες όταν το αποτέλεσμα είναι χάλια.
Δεν μπορείς να καταλάβεις γιατί ψοφάν τα έρμα και νομοθετείς,αποφασίζεις κάθετα,οριζόντια,διαγώνια,ανάλογα τα κέφια αρκεί να βγουν τα ποθητά ψηφαλάκια.

Όταν ένας βοσκός νομίζει ότι,όταν βγαζει τα πρόβατα από τη στάνη το πρωϊ και τα βάζει πίσω το βράδυ, αυτό είναι αρκετό άντε και μια μπάλα σανό κάθε εκλογική περίοδο και είναι εντάξη.

Αμ δεν είναι εντάξη.

Το χωριό μας κάποτε ήταν Κοινότητα και αποφάσιζε για την τύχη του,στραβή κουτσή καλή δεν το εξετάζουμε τώρα αυτό,σημασία είχε ότι αποφάσιζαν οι ίδιοι για τις τύχες τους.

Μετά ήρθε ο Καποδίστριας και γίναμε τσόντα μαζί με άλλα χωριά σε ένα Δήμο,τον Δήμο Μεγαλόπολης.
Ξαφνικά αποφάσιζαν άσχετοι άνθρωποι για τις τύχες του χωριού μας.
Και όταν λέω τύχες χωριού εννοώ τύχες ανθρώπων που ζούσαν και ζούν στο χωριό.

Και εκεί που λες θα γίνει οργανωμένο σχέδιο αποκέντρωσης και θα βελτιωθούν οι συνθήκες επαναπατρισμού,θα βελτιωθούν οι υποδομές,θα γίνει πιο εύκολη η δημιουργία συνθηκών,πατάς την μπανανόφλουδα και εκεί που σου χρωστάγανε σου κλέψαν και το βόδι.

Ότι ήταν κοινοτικό έγινε δημοτικό και το κουμάντο πέρασε στους εκάστοτε άσχετους δημάρχους και δημοτικούς συμβούλους,που ουδεμία σχέση είχαν με τον κάθε τόπο,ούτε γνώριζαν τις ξεχωριστές ιδιαιτερότητες.Εδώ δεν έλυσαν σοβαρά και σημαντικά προβλήματα στις πόλεις τους,θα έλυναν τα προβλήματα των χωριών;

Στην περίπτωση μας πέρασε και η Αγία Θεοδώρα και ξαφνικά έπεσε τόσο ενδιαφέρον απο την Μητρόπολη και τον Δήμο που ξέχασαν κάτι σημαντικό.

Ότι η περιοχή αυτή δεν είναι κάτι ξεχωριστό απο το χωριό μας και ότι γνωστή και την έκαναν οι ίδιοι οι Βασταίοι,γιατί αυτοί και η Κοινότητας τους,άνοιξαν τον  αυτοκινητόδρομο.Τότε χαμπάριασαν ότι υπάρχει εκκλησάκι και φυσικά χρήμα με ουρά.

Επίσης ξέχασαν,ότι η Αγία Θεοδώρα ήταν και είναι ο μόνος τρόπος που μπορούσε να εξασφαλίσει βιοπορισμό στους κατοίκους με το μικροεμπόριο.
Η περιοχή αποσχίστηκε απο το χωριό μας και ενω βλέπουμε τις παρεμβάσεις τους κράτους και της εκκλησίας,το χωριό μας μαραζώνει και αφανίζεται.

Σε λίγο το όνομα Βάστα θα υπάρχει ως απαραίτη διευκρίνηση στην τοποθεσία που αναφέρουν για το εκκλησάκι,Αγία Θεοδώρα Βάστα (όχι καμιά άλλη αλλού,μην μπερδευτούν οι τουρίστες),κατα τ’άλλα δεν χρειαζόμαστε άλλο σαν χωριό,μήπως τους εμποδίζουμε κιόλας.Να μαζέψουμε βαλίτσες να φύγουμε μήπως.

Κάποτε έδιναν και ένα ψωροποσοστό 5% δήθεν απο τα κέρδη,στους μόνιμους κατοίκους που αναλογούσε σε ένα τενεκέ λάδι το έτος.Το έκοψαν και αυτό γιατί η μόνιμη δικαιολογία του Δεσπότη είναι ότι είναι φτωχή η Μητρόπολη.
Έφθασαν και στο σημείο να ζητάνε ενίσχυση απο τους πεντέξι γέροντες που ζουν με 300€/μηνα έρμοι και μοναχοί,γιατί έχει ανάγκες η Μητρόπολη.

Ο Δήμος όταν ανέλαβε ξεκίνησε να μοιράζει άδειες και φυσικά εισέπρατε απο τους μικροπωλήτές.

Κανόνες δεν επέβαλλε ποτέ ως όφειλε,κανόνες που θα προστάτευαν τους εμπόρους και θα έβαζαν μια τάξη.Αράχνιαζε μια μακέτα με χτιστά περίπτερα που ΘΑ έφτιαχναν και δικαιωματικά προτεραιότητα θα είχαν οι Βασταίοι.

Μπούρδες,δεν έγινε ποτέ τίποτα.Γιατί δεν έγινε; Ξεκάθαρη απάντηση δεν υπάρχει.
Ούτε καν μια απάντηση που να θυμίζει την γνωστή δήλωση του πρόεδρου του Πανσεραϊκού «ξέρετε,εμείς θέλαμε αλλά αυτοί δεν ήθελαν,αλλά όταν εμείς τους είπαμε,αυτοι θέλανε,οταν εμεις δεν θέλαμε» και πιάσε το αυγό και ξύριστο.

Τι έγινε όμως όλα αυτά τα χρόνια; Η εκκλησία με λογική πολυεθνικού μονοπωλειακού ομίλου εκτόπισε τους πάντες αφού πρώτα τους βασάνισε σε αγαστή συνεργασία με όλους τους φορείς.Έγιναν άπειρες μετακομίσεις στις θέσεις αδειών και άπειρα ράβε ξήλωνε στα περίπτερα,μέχρι να καταλήξουν να δώσουν άδεια τέρμα θεού στο ρέμα.

Σαν να σου λένε κλείσε,φύγε και κόψε το λαιμό σου να βρεις πως θα ζήσεις στο χωριό σου,πάρε γίδια,σπάσε πέτρες αλλά στην Αγία δεν έχει θέση για τους κοινούς θνητούς.
Αποτέλεσμα να κλείσουν όλοι,σχεδόν όλοι.Έμεινε ένας αλλά από ότι έμαθα ούτε αυτός έμεινε πια.

Η ΔΕΗ ξεπουλήθηκε,πάει και αυτός ο οικονομικός πόρος.Η ανεργία θα χτυπήσει κόκκινα και στην Μεγαλόπολη.Τι έκαναν όλα αυτά τα χρόνια οι Δημαρχαίοι με τα ωραία προεκλογικά προγράμματα; Τίποτα.
skitso-anaptyksh-dikaih-tsip-ploysioi-ftwxoi-laos-1
Γνώριζαν ότι πλησιάζει η μεταΔΕΗ εποχή και δεν έκαναν τίποτα.
Αν δεν το γνώριζαν που ο κόσμος το είχε τούμπανο,τότε ζούσαν σε άλλο πλανήτη;
Δεν το πιστεύω,απλά δεν τους ενδιέφερε γιατί η αντζέντα τους ήταν να κάνουν εύκολες κονόμες οι κολητοί και οι φίλοι με απευθείας αναθέσεις ανούσιων έργων.

Αποτέλεσμα εν έτη 2018 και πλησιάζοντας στο πιο καυτό καλοκαίρι (γεωπολιτικά,οικονομικά,κ.α) το χωριά μας να είναι ανυπεράσπιστο σε φυσικές καταστροφές,οι κάτοικοι να είναι σε απομόνωση και απο ότι φαίνετε και σε οικονομικό αποκλεισμό μέχρι την οριστική εξόντωση και εξαφάνιση του χωριού.

Λογικό να αισθανόμαστε ότι ζούμε κάτω απο μια μπότα κατακτητή.Αυτό δεν είναι κράτος,είναι κατακτητής,δυνάστης και μάλιστα εκδικητικός.
Φροντίζουν έντεχνα και ύπουλα να υποδαυλίζουν διχόνοιες και διχασμούς γιατί το διαίρει και βασίλευε είναι διαχρονική πατέντα.Παλαιά τους τέχνη κόσκινο.

Για επίλογο της γκρίνιας μου θα βάλω ένα απόσπασμα απο το βιβλίο του καθηγητή Γεώργιου Δερτιλή

«Επτά πόλεμοι, τέσσερις εμφύλιοι, επτά πτωχεύσεις, 1821-2016»

«Η εμφυλιοπολεμική δημαγωγία οδηγεί σε δικτατορία με κουρελιασμένο μανδύα ψευδοκοινοβουλευτισμού. Βαριά η λέξη, αλλά όχι άδικη. Είναι άραγε ασήμαντες οι ανοησίες και οι ψευτιές των «εκπροσώπων του Λαού» που παρελαύνουν στις οθόνες; Είναι μήπως τυχαίοι οι ψευτοδιαξιφισμοί και οι αλληλοκατηγορίες, τα σκισμένα μνημόνια, οι ελαστικές συνειδήσεις και τα ανύπαρκτα ή ψευδή «πόθεν έσχες»; Και είναι περίεργο που οι μισοί τουλάχιστον Έλληνες έχουν υποβάλει την παραίτησή τους ως ψηφοφόροι και ως πολίτες και αφήνονται στο έλεος των φαύλων, ανικάνων, αμόρφωτων και ανοήτων ανθρώπων που ψηφίζουν τους νόμους του εκάστοτε αφέντη-πρωθυπουργού;»